SP Maassluis steunt vluchteling

10 april 2022

SP Maassluis steunt vluchteling

Aanstaande dinsdag wordt een spannende dag voor de vluchtelingen aan boord van de Lady Anne. De gemeenteraad van Maasluis beslist dan of deze vluchtelingen worden weggestuurd van uit hun veilige thuishaven. De SP in Maassluis is van mening dat de gemeenteraad uit Maassluis geen voorbeeld moet volgen van hun buren uit Vlaardingen.

In Vlaardingen werden de vluchtelingen die al een zeer zwakke positie
hebben in de gemeenschap zonder pardon weggestuurd. De SP in Maassluis is van mening dat er in Maassluis een plek moet zijn om mensen in nood te helpen. Daarom organiseert de SP een bijeenkomst voor het stadhuis om steun te betuigen aan de vluchtelingen.

Om 19.00 uur verzamelen de SP leden met sympathisanten om de leden te overtuigen over het lot van de zwakste in onze samenleving. De menselijke maat staat even boven de regels en afspraken. Zeker nu er zoveel vluchtelingen zijn kunnen we geen verschil maken. Een vluchteling uit de Oekraïne is hetzelfde als een vluchteling elders vandaan. We hebben de menselijke plicht om deze mensen te beschermen en een veilig onderkomen aan te bieden.